NABÓR DO PROGRAMU „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” DLA NGO – EDYCJA 2025

INFORMACJA DOTYCZĄCA PROGRAMU „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH – EDYCJA 2025.

Z radością informujemy, że Nadwiślańska Fundacja Rozwoju przystąpiła do realizacji programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025, dofinansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego otrzymanego od Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Realizator Programu.

Nadwiślańska Fundacja Rozwoju, ul. Słowackiego 3/4, 82-440 Dzierzgoń.

tel: 690 530 675

www.nadwislanskafundacjarozwoju.pl

e-mail: nadwislanskafundacjarozwoju@wp.pl

 

Okres realizacji:

01.01.2025r. – 31.12.2025r.

Cel Programu.

Głównym celem programu jest zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób z niepełnosprawnościami.

Finansowanie Programu.

Program jest w całości realizowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.

 

Zadanie jest skierowane do mieszkańców powiatu sztumskiego obejmującego swym zasięgiem 5 gmin, tj. Dzierzgoń, Stary Dzierzgoń, Stary Targ, Mikołajki Pomorskie i Sztum.

 

Usługi asystencji osobistej.

Program zapewni wsparcie 14 osobom z niepełnosprawnością wymagającym wsparcia, w tym:

  1. 4 osobom dorosłym posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne).
  2. 4 osobom dorosłym posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne).
  3. 3 osobom dorosłym posiadającym orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne).
  4. 3 osobom dorosłym posiadającym orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne).

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparcie uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełniania ról w rodzinie;
  3. wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

 

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem: 

  1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
  3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie).

Na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

 

Proces kwalifikacji.

Realizator Programu, przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:

  1. osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
  2. osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.

 

Kwalifikacji do objęcia usługami Asystencji Osobistej dokona Zespół Kwalifikacyjny powołany przez Realizatora.

Pierwszy nabór trwa do 10 kwietnia 2025 r. włącznie. Natomiast rekrutacja prowadzona będzie w sposób ciągły do 15.12.2025 roku. W wyniku procesu rekrutacji zostanie utworzona lista osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w Programie oraz lista rezerwowa, które spełniają kryterium dostępu i formalne, lecz nie zostały zakwalifikowane do udziału w Programie z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc.

Osoby z listy rezerwowej danej grupy docelowej mogą zostać zaproszone do udziału w Programie według pozycji zajmowanej na liście rezerwowej w trakcie jego trwania w przypadku rezygnacji, skreślenia osoby z uczestnictwa lub pojawienia się możliwości zakwalifikowania większej niż zakładana liczba osób.

Realizator Programu poinformuje najpóźniej do dnia 17 kwietnia 2025 r. w formie pisemnej, Uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, o przyznaniu usług asystencji osobistej oraz przyznanym wymiarze godzin usług asystencji osobistej w danym roku kalendarzowym lub o odmowie przyznania usług asystencji osobistej wraz z uzasadnieniem.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z usług asystencji osobistej proszone są o dostarczenie kompletu dokumentów:

  1. Karty zgłoszenia do programu.
  2. Karty zakresu czynności.
  3. Klauzulii informacyjnej RODO Ministra.
  4. Klauzulii informacyjnej RODO Fundacji.
  5. Kopii orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności potwierdzonej za zgodność z oryginałem.

 

Dodatkowo zachęcamy do pobrania i zapoznania się:

  1. Program Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025.

 

Dokumenty można składać osobiście w :

  1. biurze Realizatora, Wojska Polskiego 3, 1 piętro, 82-440 Dzierzgoń, godz. 09.00- 15.00 – konieczny wcześniejszy kontakt telefoniczny;
  2. Centrum Wsparcia Rodziny „Dworek Zacisze” w Blunakach – Blunaki 1, 82-440 Dzierzgoń, godz. 08:30 – 16:30;
  3. siedzibie Realizatora, ul Słowackiego 3/4, 82-440 Dzierzgoń – konieczny wcześniejszy kontakt telefoniczny;

 

lub przesłać mailem na adres: nadwislanskafundacjarozwoju@wp.pl

lub przesłać pocztą/ przesyłką na adres Realizatora (decyduje data wpływu dokumentów do biura).

 

UWAGA!

Zgłoszenia do Programu niekompletne nie będą  rozpatrywane.

Złożenie wypełnionych dokumentów nie jest jednoznaczne z przyjęciem do programu.